شناسهٔ خبر: 173622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود):

شاهرود ۱۸ پروژه آماده افتتاح و ۱۱ پروژه آماده کلنگ زنی در هفته دولت دارد

دیدار عمیدی مدیر کل راه و شهر سازی شرق استان سمنان با انبوه سازان مسکن شرق استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود از ۱۸ پروژه آماده افتتاح و ۱۱ پروژه آماده کلنگ زنی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (شاهرود)، جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با حضور و به ریاست جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین امینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شاهرود و عجم نماینده مردم بصیر شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود برگزار شد.

در این جلسه امیرعمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) گفت: در حوزه راه، ساخت و نگهداری شرق استان سمنان ۹۱/۲ کیلومتر احداث راه اصلی همچنین ۲۴/۵ کیلومتر احداث راه فرعی و روستایی انجام گرفته است‌.  

مدیر کل اعلام‌کرد: ۳۴۸۲۰ متر مربع ساختمان اداری نیز ساخته شده‌است عمیدی گفت؛ رفع ۳ نقطه پرحادثه در شرق استان و اجرای ۱۸۰ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت در راه‌های اصلی و فرعی و بزرگراه‌ی از اقدامات دیگر این اداره کل در شرق استان می‌باشد .

عمیدی اضافه‌کرد: احداث ۱۴ دستگاه پل،۲ دستگاه دور برگردان،۲۸ دستگاه ابنیه فنی، احداث ۵ باب راهدارخانه و همچنین احداث و بهره برداری ۱۶۷ کیلومتر ارتقا محورهای اصلی و فرعی از خدمات انجام شده نیز هست.

وی در مورد پروژه‌های ساخت مسکن در شرق استان گفت: احداث ۴۶۷۹ واحد پروژه مسکن مهر، تکمیل و محوطه سازی ۳ پروژه مسکن مهر، نصب و بهره برداری ۱۲۶ بلوک آسانسور مسکن مهر در دست اقدام و ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) در مورد پروژه‌های بهره برداری شده در ۳ سال گذشته اعلام‌کرد؛ پروژه‌ها شامل ۷۳/۵ کیلومتر راه اصلی و ۸۷/۵ کیلومتر راه روستایی به همت مسئولین و تخصیص اعتبار از برنامه و بودجه به بهره برداری رسیده است. و ۱۷/۲ کیلومتر روشنایی در شرق استان انجام گرفته است.

عمیدی در ادامه این جلسه؛ در زمینه نهضت ملی مسکن از ۹۷۹ هکتار زمین الحاق به شرق استان و بررسی ۱۳۰۰ پرونده واحدهای مسکونی و تجاری که در کمیسیون ماده ۵ تعیین تکلیف و کار ساخت آن آغاز شده‌است و ۸۲ پروژه درخواست کارگروه زیربنایی در باب سرمایه‌گذاری مصوب شده، خبر داد.

وی تشریح کرد: ۴۶۷۹ پروژه ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن اعم از پروژه‌های بافت فرسوده، نهضت ملی مسکن، خود مالک و پروژه‌های ارتش آغاز به ساخت شده‌است و از آنها ۲۰۴۸ واحد تاکنون به بهره برداری رسیده است که نسبت به سنوات گذشته رشد ۱۷۳۴ درصدی در حوزه ساخت داشته است که نتیجه زحمات شورای مسکن استان و شهرستان و دستگاه‌های مربوطه نیز است.

عمیدی در بحث جوانی جمعیت در شرق استان سمنان در ادامه این جلسه اعلام‌کرد: قریب به ۷۳۵ قطعه زمین ۲۰۰ متری واگذار گردیده است و همچنین علاوه به ۴۰۰ نفر از اقشار ویژه شامل خانواده  معزز شهدا زمین واگذار شده‌است.

در ادامه وی از ۱۸ پروژه آماده افتتاح و ۱۱ پروژه آماده کلنگ زنی در هفته دولت خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) در پایان گزارش این جلسه اعلام‌کرد: از اجرای پروژه‌هایی که با تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی دور اول سفر ریاست جمهوری با استان انجام شده بود در دو سال اول شاهد پیشرفتی چشمگیر بوده‌ایم پروژه محورهای میامی_جیلان_کلاته خیج که از انتظارات چندین ساله مردم بوده است و پروژه شاهرود_طرود_معلمان که کمیسیون ماده ۲۳ آن اخذ گردیده است که این محور ۱۲۰ کیلومتر فاقد شانه است و نیاز به ۶۰ کیلومتر شانه سازی اضطراری دارد که با همکاری سازمان راهداری ۲۲ کیلومتر در حال احداث شانه سازی انجام شده‌است.